Nelson Garden startades 1933 av Georg Nilsson i lilla Belganet, i norra Blekinge. Bröderna Torsten och Siwert Nilsson tog över företaget från sin far 1978 och sedan 1981 har Nelson Garden sitt huvudsäte i Tingsryd. Sedan 2019 ägs Nelson Garden av Felleskjøpet. Bolaget omsätter 600 MSEK och har ca 130 anställda, varav ca 70 på plats på huvudkontoret i Tingsryd.

Chef Global contact center till Nelson Garden

Nelson Garden tillhandahåller det mesta för hobbyodlaren och är idag en av marknadens ledande aktörer inom trädgårdsbranschen. De erbjuder kunskap och produkter som gör att fler kan odla mer – året runt, ute som inne. Under årens lopp har företaget byggt upp en stor kunskap och en förmåga att anpassa verksamheten och utbudet till gällande trädgårdstrender och samhällsförändringar. 200 frösorter och några enstaka blomsterlökar på 1980-talet har vuxit till hundratals frösorter, flera hundra löksorter, ett gediget sortiment av förodlingsartiklar, verktyg och praktiska produkter för trädgård och odling.

Nelson Garden har tagit fram en ny strategi med åtta punkter som tar avstamp i att hållbarhet ska genomsyra allt de gör. I strategin ligger ett starkt fokus på att digitalisera men också på att globalisera verksamheten. I och med den nya strategin behöver även contact center bli mer globala och digitala och vi söker nu dig som brinner för kundupplevelsen.

Den övergripande uppgiften blir att leda och fördela arbetet inom avdelningen. En mycket viktig del i uppdraget är att säkerställa att medarbetarna i teamet har förutsättningar för att nå de uppsatta målen och även att bidra till att varje individ kan utvecklas i enlighet med bolagets vision. Det gäller att motivera, driva och utveckla personalen i gruppen, samt att rekrytera in ny kompetens som eventuellt saknas.

Med tanke på den globala satsningen kommer en viktig uppgift vara att skapa förutsättningar för att ta hand om de nya kunderna. Det kan handla om att säkerställa en egen organisation som hanterar kontakter via mejl, telefon och sociala medier, men det kan också handla om att skapa relationer med en extern leverantör som löser det. Du behöver även se över nya sätt att kommunicera med kunderna, exempelvis via chattfunktion och AI. En annan viktig uppgift blir att se över processer och rutiner och hitta sätt att effektivisera arbetet inom contact center. Du behöver skapa dig en bild av vilka nyckeltal som är mest viktiga för företagets framgång vad gäller avdelningen, sätta mål för dessa nyckeltal och sen arbeta för att nå målen.

Du rapporterar till Nordic Head of Sales och har personalansvar över ett 10-tal medarbetare.

För att lyckas i uppdraget har du en gedigen erfarenhet av att leda ett contact center, gärna på global nivå. Du trivs med att arbeta med strukturerade mål och KPI:er och du har mycket goda kunskaper i digitala kanaler. Du är en stark ledare med gedigen erfarenhet av att driva utveckling. Som person är du strukturerad och kommunikativ med förmåga att fatta beslut och du drivs av att samarbeta med andra.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll där du får en nyckelfunktion i Nelson Gardens globalisering!

Vill du veta mer så kontakta gärna Anna Persson på Re-Source AB, du når henne på 072-720 720 5 eller anna.persson@re-source.se. Låter tjänsten intressant så sänd din ansökan här. Vi arbetar med löpande urval så visa gärna ditt intresse redan idag. Välkommen!