Norrgavel designar och producerar möbler samt inredningsdetaljer med ett konsekvent kretsloppstänkande. Vår ambition är att skapa möbler med tidlös utsökt form och gedigen hantverkskänsla till ett pris som gör dem tillgängliga för många. Företagskulturen präglas av entreprenörskap, hållbarhetsengagemang och hög ambition. Försäljningen sker genom Norrgavels sju fysiska butiker samt e-handel. Företaget ägs av familjen Richter och omsätter ca 175 MSEK i butiksledet. Läs mer på www.norrgavel.se. 

Ekonomichef

Norrgavel har för avsikt att fortsätta expandera sin verksamhet, både på befintliga och nya marknader, och söker nu en driven ekonomichef med uppdraget att vidareutveckla ekonomi- och controllerfunktionen. Tillsammans med dina medarbetare stödjer ni företagets olika delar med ekonomisk rapportering, uppföljning och underlag för att möjliggöra fortsatt tillväxt.

Dina huvudsakliga uppgifter blir att ansvara för ekonomi- och löneprocessen, från löpande redovisning fram till årsbokslut, för Norrgavel AB, våra 7 butiker samt e-handel. Fokus är att säkerställa ekonomisk redovisning och rapportering där du fortsätter att driva det påbörjade förbättringsarbetet inom ekonomifunktionen, samtidigt som du också operativt deltar i det löpande arbetet. I rollen arbetar du nära VD och funktionsansvariga och stödjer verksamheten med analyser, produktkalkyler, uppföljning och framtagande av beslutsunderlag. Tjänsten innebär många kontaktytor inom företagets alla delar vilket ställer krav på nyfikenhet och ambition att tillsammans ta nästa steg i Norrgavels utveckling.

Till din hjälp har du tre erfarna medarbetare och tillsammans säkerställer ni ekonomisk redovisning, rapportering och styrning. Du är en del av ledningsgruppen och rapporterar till VD. Tjänsten är placerad vid företagets logistik- och produktionsnav i Lammhult medan företagets huvudkontor finns i Malmö, dit du reser regelbundet.

För att lyckas i uppdraget har du erfarenhet från liknande uppgifter och är intresserad av en personlig och professionell utveckling. Vi ser gärna att du i tidigare uppdrag arbetat med detaljhandel och/eller e-handel. Det är viktigt att du är lösningsorienterad, ansvarstagande och noggrann. Du tar tag i såväl nya som mer rutinmässiga arbetsuppgifter och du är prestigelös. Rollen kräver också att du är social och kommunikativ samt trivs med att arbeta mot många kontaktytor i organisationen. Företaget använder affärssystemet Pyramid, erfarenhet av detta eller annat komplext affärssystem är meriterande.

Låter det intressant? Skicka din ansökan genom att klicka här! Vi arbetar med löpande urval, så visa gärna ditt intresse redan idag! Har du frågor så är du välkommen att kontakta Cecilia Ahlqvist på Re-Source AB, du når henne på 0733-41 56 37 eller cecilia.ahlqvist@re-source.se

Välkommen med din ansökan!